Gelukskoffer
THEMA WAT IS GELUK? FREUBELS 1 | 2 | 3 De kinderen leren wat geluk is. Wat je gelukkig maakt, is voor iedereen anders. Kinderen ontdekken waar zij gelukkig van worden en hoe ze invloed hebben op hun eigen geluk. Uit onderzoek blijkt dat geluk deels bestaat uit aanleg, deels uit omstandigheden en deels uit bewust gedrag. Met bewust gedrag wordt bedoeld wat we elke dag denken en doen. In Gelukskoffer focussen we ons op bewust gedrag. Via de inlogpagina vind je meer achtergrondinformatie. Het werkboek Deel de werkboekjes uit. De leerlingen zetten (als ze dat al kunnen) zelf hun naam op de voorkant bij ‘deze koffer is van...’. De leerlingen mogen hun koffer verder versieren. Als je ook voor ieder kind een koffer besteld hebt, kunnen ze beginnen met het versieren van hun eigen Gelukskoffer. FREUBEL 1 | Blije briefjes Zet kleurpotloden, tekenmateriaal, stempels klaar en laat de leerlingen op deze freubel schrijven, tekenen of stempelen waar ze blij van worden. Ieder kind schrijft, stempelt of tekent iets op een briefje waar hij/zij blij van wordt. FREUBEL 2 | Gelukspoppetjes OPTIE 1 1 Maak je eigen Gelukspoppetjes. Teken met de stift een gezichtje op de houten kraal. Kijk eerst waar de gaatjes van de kraal zitten. 2 Versier een andere kraal die de buik van je poppetje wordt. 3 Knip een stuk lint af. 4 Vouw het lint dubbel en maak een knoop zodat er een lus bovenaan komt. 5 Rijg de twee kralen aan het lint. 6 Maak onder de kralen weer een knoop. Knip het einde af. 7
RkJQdWJsaXNoZXIy ODY1MjQ=